FAQ 2017-05-31T12:57:17+00:00

FRÅGOR OCH SVAR

På den här sidan hittar du dom vanligaste ställda frågorna och svar på dem. Om du anser att vi missat någonting viktigt ta kontakt med oss via webben, Facebook eller skicka ett mail till vårt kundservice i adressen palaute@juhlapesu.fi. Tack.

Vad ska jag göra när jag gör till tvätten? 2017-12-22T08:33:25+00:00
  1. Koppla ur antennen och andra tillbehör.
  2. Efter din bil har identifierats, välj önskad tvättprogram.
  3. Kör längs mittlinjen tills STOP-lampan tänds.
  4. Stäng av motorn, sätt på handbromsen och centrallåset.
  5. Stanna i bilen medan tvätten.
  6. Efter tvätt, prova bromsarna.
Juhlapesu-applikation fungerar inte: Vad gör jag? 2017-12-22T08:38:28+00:00
  1. Om programmet inte fungerar korrekt, kontrollera att telefonens operativsystem är aktuellt och att du har den senaste versionen av Juhlapesu applikation.
  2. Logga ut från Juhlapesu-applikation med knappen i användarkontot. Logga in igen till Juhlapesu appen.
  3. Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst på asiakaspalvelu@juhlapesu.fi eller ring 040 621 3236 på vardagar från 09:00 till 15:00.
Hur skiljer sig Juhlapesu från andra biltvättar? 2017-05-30T08:21:16+00:00

Juhlapesu är världens första nätverk av biltvättar som fungerar med applikation. Med Juhlapesu går biltvätten lätt och bekvämt. Ladda ner Juhlapesu applikationen och kör till tvätten utan att stiga ur bilen:

 

1. Din bil identifieras automatiskt vid dörren och efter att biltvätten blivit ledig öppnas dörren och du kan köra in.

 

2. Betalningen sker automatiskt från ditt betalkort. Inga polletter eller slantar och ingen kortautomat!

 

3. Välj tvättprogrammet och starta tvätten lätt med appen.

 

4. Kökameror visar situationen vid varje biltvätt och du undviker den värsta rusningen.

 

5. Du har hela Juhlapesu nätverket till ditt förfogande dygnet runt.

 

6. Med ett tvättavtal kan du tvätta din bil så ofta som det behövs, för en fast månadsavgift.

Hur kan man bli Juhlapesu kund? 2017-05-30T08:31:10+00:00

Juhlapesu tjänsten fungerar via Juhlapesu applikationen. Bli Juhlapesu kund genom att ladda ner Juhlapesu applikationen från Google Play eller Apple Store i din telefon. Appen är gratis, du betalar först när du har slutit ett avtal eller köpt en engångstvätt. Anvisningar hur man loggar in och tar applikationen i bruk hittar du i anvisningsvideon.

Hur mycket kostar det att vara Juhlapesu kund? 2018-04-03T12:14:45+00:00

När du blir Juhlapesu kund kan du välja mellan tre olika alternativ enligt vad som passar dig bäst. Du kan också köpa engångstvättar till Juhlapesu biltvättar. Tvättavtal med priser finns på våra nätsidor under Priser. De som använder Juhlapesu för första gången kan köpa den första tvätten för ett reducerat pris. I Turku Teboil Satakunnantie och API Autopesula kan man inte köpa engångstvättar eller använda erbjudandet för nya kunder.

Gäller ett tvättavtal en bil eller kan man tvätta flera bilar med samma avtal? 2017-05-30T08:19:10+00:00

Juhlapesu tvättavtal och priser gäller enbart en bil. Med en månadsavgift kan du alltså tvätta bara en bil. Det är dock möjligt att lägga till flera bilar till ett tvättkonto. Då blir varje bil debiterat en egen månadsavgift. Letar du efter en lämplig servicemodell för ditt företag med flera bilar, läs mera om olika alternativ på våra Till företagskund –nätsidor eller kontakta vår företagsförsäljning.

Kan man använda vilken som helst Juhlapesu biltvätt med alla tvättavtal? 2017-05-30T08:20:08+00:00

Javisst. Som kund med tvättavtal kan du tvätta din bil i alla Juhlapesu biltvättar från Mariehamn till Vasa.

Inkluderar alla tvättavtal alla tvättprogram? 2017-05-30T09:42:24+00:00

Ja. Som kund med tvättavtal kan du välja mellan olika tvättprogram enligt behov. Varje biltvätt har huvudsakligen alla tvättprogram i bruk men beroende på skillnader i tvättapparat har vissa biltvättar ett något begränsat urval tvättprogram. Du kan titta på de olika alternativen för våra tvättprogram här.

Kan jag köpa engångstvättar med Juhlapesu applikationen? 2018-04-03T14:19:36+00:00

Med Juhlapesu appen kan du köpa engångstvättar. Se nuvarande priser på app eller Juhlapesu hemsida. Den första engångstvätten för nya kunder finns att köpa för redurerad pris. Engångstvättar kan man dock inte köpa vid heller Teboil Satakunnantie Turku och API Autopesula i Joensuu.

Så köper du engångstvättar:

1. Ladda ner Juhlapesu appen från Google Play eller Apple Store
2. Logga in som kund samt fyll i uppgifterna för ditt betalkort och din bil i appen
3. Välj den biltvätt som du vill använda på listan av våra biltvättar
4. Appen föreslår att du gör ett avtal – välj ”senare”
5. Kör till biltvätten. Kameran identifierar din bil från ca 2 meters avstånd från dörren
6. När din bil är identifierad kan du välja tvättprogrammet från appen
7. Avgiften för tvätten debiteras från ditt betalkort
8. När biltvätten blir ledig ber appen dig starta tvätten genom att svipa knappen ”starta tvätten” till höger
9. Dörren öppnas och du kan köra in
10. Appen visar den resterande tvättiden samt berättar när tvätten är klar och du kan köra ut.

Hur köper jag en engångstvätt med Juhlapesu appen? 2017-05-30T08:21:09+00:00

1. Ladda ner Juhlapesu appen från Google Play eller Apple Store
2. Logga in som kund samt fyll i uppgifterna på ditt betalkort och din bil i appen
3. Välj ”senare” då appen föreslår att du gör ett avtal
4. Kör till biltvättens dörr
5. Efter att din bil har identifierats erbjuder Juhlapesu appen automatiskt en engångstvätt
6. Välj tvättprogrammet
7. Avgiften för en engångstvätt debiteras från ditt betalkort
8. När biltvätten blir ledig ber appen dig starta tvätten
9. Starta tvätten och kör in

 

Notera att man inte kan köpa engångstvättar till HOK Elantos ABC biltvättar eller API Autopesula i Joensuu.

Vad kostar de olika tvättprogrammen 2018-04-03T14:21:19+00:00

Engångstvättar kan köpas med dynamiska priser. Se nuvarande priser på app eller Juhlapesu hemsida. Nya kunder kan testa Juhlapesu genom att köpa en engångstvätt till reducerat pris. En kund med tvättavtal har alla tvättprogrammen till sitt förfogande för en månadsavgift. Bekanta dig med tvättprogrammen här.

 

Notera att man inte kan köpa engångstvättar till Turku Teboil Satakunnantie eller till API Autopesula i Joensuu.

Vilka är måtten på biltvättarna i Juhlapesu nätverket? 2017-05-30T09:41:53+00:00

Måtten på biltvättarna varierar. Kolla måtten här.

Hur lägger jag till bilar på mitt användarkonto? 2017-05-30T08:23:36+00:00

Du kan lägga till bilar på ditt användarkonto i Juhlapesu appen. Navigera på menyn i appens övre kant till ”mina bilar” och klicka på ”lägg till ny bil”. Skriv in bilens uppgifter och välj ett lämpligt tvättavtal. Notera, att priserna gäller en bil och varje bil debiteras månatligen skilt enligt dess tvättavtal. Familjens andra bil kan läggas till tvättavtalet till ett förmånligare pris på 39€/mån. Detta fungerar på tolv månaders 24/7 avtal och Nattavtal. Du kan även köpa engångstvättar för familjens andra bil genom att låta bli att göra ett avtal.

Kan jag lägga till flera användare på mitt användarkonto? 2017-05-30T08:24:36+00:00

Ja. Öppna din Juhlapesu applikation och navigera till ”mitt konto” med runda knappen i övre kanten på appen. Välj ”kontouppgifter” och vidare ”Hantera användare”. Där kan du lägga till nya användare på ditt konto.

Hur uppdaterar jag mitt betalkort på mitt användarkonto? 2017-05-30T08:25:16+00:00

Öppna Juhlapesu applikationen och navigera till ”mitt konto” med runda knappen i övre kanten på appen. Välj ”fakturering” och uppdatera ditt betalkort.

Vad betyder automatisk start? 2017-05-30T08:26:11+00:00

Med automatisk start kan du köra till tvätten utan applikation. Vi programmerar på ditt användarkonto en tvätt som startar automatiskt när din bil har identifierats och du kan köra till tvätt. Denna egenskap är behändig för företag med flera bilar och chaufförer samt för användare av Windows telefoner som inte kan ladda Juhlapesu appen i sina telefoner. Kontakta vår kundservice ifall du vill använda den automatiska starten.

Kan man använda Juhlapesu med Windows telefon? 2017-05-30T08:26:58+00:00

Antalet användare av Windows telefoner har minskat betydligt vilket gör att det inte mera är möjligt att stöda dessa telefoner. Därför finns det inte mera en Juhlapesu applikation för Windows telefoner. Det är dock möjligt att använda Juhlapesu med automatisk start. Det är ett behändigt sätt att använda Juhlapesu helt utan telefon. Vi programmerar på ditt användarkonto en tvätt som startar automatiskt efter att din bil har identifierats och du kan köra in. Ta kontakt med vår kundservice. Vi öppnar dig ett användarkonto med en automatisk tvätt och det tvättprogram som du väljer. Detta är möjligt både med engångstvättar och med tvättavtal.

Jag har sålt min bil, kan jag annullera mitt tvättavtal? 2017-05-30T08:27:51+00:00

Ja, det kan du. Kontakta vår kundservice tel. 040 621 3236 vardagar kl. 9 -15 eller sätt ett meddelande till vår kundservice asiakaspalvelu@juhlapesu.fi . Du kan även skicka ett meddelande på vår Facebook sida eller på feedback formuläret som finns på vår nätsida.

Jag bytte bil, hur kan jag byta registernummer från det gamla till ett nytt? 2017-05-30T08:29:35+00:00

Om du använder engångstvättar och inte har ett avtal, kan du ta bort din gamla bil från appen och lägga till en ny. Om du har ett tvättavtal skall du kontakta vår kundservice, vi gör bytet för dig. Kundservicen når du bäst genom att ringa tel. 040 621 3236 (vardagar kl. 9 -15) eller genom att skicka email till asiakaspalvelu@juhlapesu.fi . Du kan även skicka ett meddelande via Facebook eller med kontaktformulären på våra nätsidor.